در حال بارگذاری ...
  • پیش بینی پرداخت وام ودیعه مسکن به ۸۰۰ هزار نفر مستاجر

    پیش بینی می‌کنیم ۸۰۰ هزار مستأجر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باشند ؛ متقاضیان ابتدا باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشند که کد رهگیری داشته باشد همچنین ملکی به اسم آنها نباشد و تسهیلات فعال مسکن در شبکه بانکی نداشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ؛ معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت : پیش بینی می شود ۸۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باشند .

    سحابی درباره تسهیلات ودیعه مسکن اظهار کرد : در جلسه ۶ اردیبهشت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را تعیین کرد که به ترتیب ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان برای تهران ، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها در نظر گرفته شده است . نرخ سود این تسهیلات نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است که در حال حاضر ۱۸ درصد است دوره بازپرداخت هم حداکثر ۵ سال است .

    این مقام مسئول در بانک مرکزی یادآور شد : طی چند روز آتی همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی نحوه ثبت‌نام در سامانه‌ای که برای این تسهیلات در نظر گرفته را اعلام خواهند کرد ؛ اجاره‌نامه متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید در این سامانه بارگذاری شود . باید متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن اجاره نامه دارای کد رهگیری داشته باشند و اجاره نامه دستی مورد پذیرش نخواهد بود ؛ مالکیت آنها نیز بررسی می‌شود که ملکی به نام آنها نباشد .

    سحابی ادامه داد : پیش بینی می‌کنیم ۸۰۰ هزار مستأجر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باشند ؛ متقاضیان ابتدا باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشند که کد رهگیری داشته باشد همچنین ملکی به اسم آنها نباشد و تسهیلات فعال مسکن در شبکه بانکی نداشته باشند .

    وی خاطرنشان کرد : جزئیات دیگر شرایط ، سامانه ثبت‌نام و همچنین نحوه معرفی به بانک عامل طی چند روز آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی تشریح خواهد شد . ۲۰ بانک به عنوان بانک عامل در نظر گرفته شده که افرادی که از سوی وزارت راه و شهرسازی پالایش شده‌اند ، باید با اصل شناسنامه ، اجاره نامه و دیگر مدارک هویتی به بانک‌های عامل مراجعه کنند .




    مطالب مرتبط

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    نظرات کاربران